28 juli 2014

Et Forslag til Havnekommissionen.

Hr. Politiven!

Jeg havde forleden dag en forretning på Christianshavn i selskab med en god ven. Klokken var henimod 6 om aftenen. Det var altså sort nat. På vores tilbagegang faldt vi på diskurser som fængslede os vores opmærksomhed. Ved Knippelsbro blev vi ved en usædvanlig trængsel adskilt. Jeg kom forud, og med et da jeg befandt mig på broen, opdagede jeg et gab der viste mig den blotte sø, og tillige turde jeg ikke gøre et skridt tilbage mod den opgående bros tilspidsede vinkler hvori jeg frygtede at blive knust. Jeg gav mig altså til at larme og skrige så stærkt at broen igen blev ladt ned og jeg slap med skrækken. Kunne ikke som tilfældet er i Amsterdam den indretning træffes at sådanne broer slet ikke blev åbnet om dagen, men kun fra kl. 12 til 2 om natten da ingen fodgængere formodes.

(Politivennen. Hæfte 6, nr. 85, den 8 December 1799, s 1348-1349)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar