01 juni 2016

Svar fra Herr' Marx.

I anledning af det i forrige nummer af Politivennen indrykkede angående min plads på Frederiksberg, må jeg bemærke at jeg har overladt denne til min nabo Reidel. Men at han han der slagter kvæg eller foretager noget der kan falde naboer og genboer til besvær, er ganske uden min vilje og vidende, da jeg i disse vintermåneder i hvilke det hvorover der ankes må være forefaldet, ikke har været på Frederiksberg. Imidlertid synes det mig forunderligt at mine genboer der på en så inhuman og overdreven måde bebrejder mig den stedfundne uorden, skønt de vist nok meget godt ved at jeg ingen skyld har deri, ikke har overøst ophavsmanden, i stedet for mig med deres uhøfligheder.

D. Marx

(Politivennen nr. 679, Løverdagen den 3die Januar 1829, s. 11-12)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar