17 oktober 2015

Til Dem, som plages af Liigtorne.

Da hr. ligtornelæge Weil i 4½ år for billig betaling har skåret mine ligtorne til min største tilfredshed, så giver jeg mig herved den frihed at bringe denne unge stræbsomme mand i mine medborgeres og medborgerinders erindring, overbevist om at hans bestræbelser sigter til at erhverve sig tillig og yndest.

Dreier

Højesteretsadvokat.

* * *

Da her. Weils duelighed i kunsten at behandle ligtorne og beskadigede negle, såvel som hans nøjagtighed i at besøge sine patienter er mig og flere af mine venner bekendt, kan jeg foranlediget ved ovenstående, i overensstemmelse med sandhed og i håb om at bidrage til at gøre denne stræbsomme unge mand bekendt for dem som trænger til hans hjælp, ikke undlade at anbefale ham forsikret om at enhver vil finde sig fornøjet såvel med hans behandlingsmåde som med den billige pris han sætter på sin tjeneste. Han bor i Vingårdsstræde nr. 143.

K. Kristensen.

(Politivennen nr. 297. Løverdagen den 8de September 1821, s. 4775-4776).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar