20 december 2015

Svar fra Dueslaget.

Da en anonym i nr. 398 af Politivennen fører anke over dueslaget i Vognmagergade nr. 79, så kan jeg som ejer ikke anse det for andet end avind og ondskab eftersom det deri anførte, at der hele tiden forsamles drenge etc. er usandhed. Da mit slag hele sommeren kun har været udlejet 1 måned til 2 studerene om hvilke anmelderen hos mig kan få fornøden oplysninger, og da bedømme om han kan få dem til at passere for drenge eller ikke, og den øvrige tid til dato er benyttet af mig selv, hvortil jeg vist nok ikke behøver anmelderens tilladels, så kan han hvis han vil ulejlige sig til mig, blive overbevist om at unge mennesker der før har benyttet slaget, har lejet det med deres forældres tilladelse. I øvrigt kan jeg ikke se at nogen kan forstyrres i sin ro om en due sætter sig på hans skorsten eller tag.

H. Berg

(Politivennen nr. 399. Løverdagen den 23de August 1823, s. 6469-6470)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar