08 november 2022

Vestre Kirkegaard. (Efterskrift til Politivennen)

Hr. Redaktør!

Da jeg forleden dag kom ud på kirkegården for at se til en grav hvori et af mine børn hviler, beder jeg en af graverkarlene om at klippe hækken på graven, hvilket han lovede. Men da vi når graven, ser jeg til min forbavselse, at hækken, som har stået på graven i 12 år, er borte, hvorimod et lille gravkors og nogle blomster endnu var til stede. Hækken var gravet op og formentlig bortsolgt.

Jeg henvendte mig så på kontoret.
- Hvorledes kan sådant ske? spurgte jeg
- Vi kan ikke vare for andre grave end for dem, som bliver passet herfra. For øvrigt, når der ikke gøres noget ved en grav i to år, sløjfes den.
Men mit gravsted er hvert år blevet passet, så det kan ikke komme ind under sidste kategori.

Men jeg spørger: Hvor er mit hegn bleven af? Og skal dagvogterne på kirkegården ikke have tilsyn med andre grave end dem, som er under kontorets forsorg?

Rette vedkommende vil vel svare herpå!

Med tak for optagelse

Deres
Holm.

(Aftenbladet (København) 15. august 1897)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar