21 juli 2019

Censur-Hul. (Efterskrift til Politivennen)

Censur-Hul i Veile Avis. I det med sidste Post ankomne No. 45 af Veie Avis findes et Censur-Hul, med følgende hosføiede Note af Avisens Udgiver, Hr. Sylvester-Hertz: "Uagtet jeg stedse forhen, skjøndt med megen Uleilighed, har søgt at udfylde de af Censor strøgne Meddelelser, da jeg havde den fulde Overbeviisning, at de saakaldte Censurhuller ikkun gave Læserens Phantasie frit Spillerum til at udfylde den tomme Plads efter Godtbefindende, saa nødes jeg dog til herefter at følge den temmelig gængse Skik, at lade Pladsen staae aaben, da hverken min egen Tid eller mine Medhjelperes, hvis Antal naturligviis ikkun kan være saare indskrænket, er tilstrækkelig til at bøde paa de hyppige Forandringer. - Det idag udstrøgne Stykke kan iøvrigt behageligt læses i det kjøbenhavnske upolitiske Blad: Handels- og Industrie-Tidenden No. 66."

(Kjøbenhavnsposten 15. juni 1831)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar