13 august 2014

Advarsel i Raadhusstræde.

Da jeg lørdag den 7. juni kom igennem Rådhusstræde kl. halv ti slet, tænkte på ingenting og gik i mine forretninger, blev jeg overfaldet af 2 bidske hunde, en stor sort og en større hvis med brune ører. Den hvide var som en stor slagterhund, denne var værst og søgte at bide mig i benene. Jeg retirerede ned i en auktionskælder baglæns. Havde en mand ikke kommet og hjulpet mig, havde hunden forfulgt mig ned i kælderen. Hundene kom ud af den gård som er på hjørnet af Rådhusstræde og Brolæggerstræde hvor de også siden gik ind igen. 

R. A. Thonning.

(Politivennen Hæfte 9, nr. 112. 14. juni 1800, s. 1783-1784)

Redacteurens Anmærkning. 

Ifølge vejviseren var R. A. Thonning amtschirurgus og boede på Kultorvet 99 på hjørnet med Rosengården.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar