18 august 2016

Overfald paa Slotspladsen.

Da undertegnede mandag den 22. august overværede blikkenslagersvendenes kvartalsfest, blev den afgående oldgesel, Madsen, opfordret til at aflægge sit halvårlige regnskab, og da man nu i højeste grad var utilfreds med hans ligegyldighed, fik han såvel af mig som af hele selskabet en irettesættelse. Derpå havde han den frækhed tirsdag morgen kl. 3.30 at overfalde mig på slotspladsen da jeg var i begreb med at gå til mit logi. Det lykkedes ham at kaste mig til jorden, men ved brug af alle mine kræfter lykkedes det mig omsider at blive denne onde gast kvit. Jeg advarer derfor herved enhver af mine kolleger at vogte sig for ovenanførte persons snedige overfald, og tillige beder jeg Dem, Madsen, ikke oftere på sådan en måde at nærme Dem min person, da jeg ellers søger Dem ved retten.

J. Petersen.
p.t. anden oldgesel ved Blikkenslagerlauget.

(Politivennen nr. 818, Løverdagen den 3die September 1831, s. 620-621)

Redacteurens Anmærkning.

I Politivennen nr. 824, 15. oktober 1831, s. 718 bekendtgjordes at sagen mod hr. Madsen var afgjort med forlig, og at J. Petersen nu ikke havde noget imod hans personlighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar