07 april 2016

Brev til Udgiveren.

Frederikssund den 28. marts 1827.

Vel er postgangen mellem København og Frederikssund særdeles langsom da de breve som afgår fra København lørdag aften først kommer her mandag aften. Men endnu værre der den med Politivennen der behøver 9 dage for at fuldende rejsen hertil. For at bevise dette, vil jeg anføre når nr. 585 kom hertil og kun bemærke at således som med dette er det gået lige siden nytår, da jeg subskriberede på bladet. Nævnte nr. 585 dateret lørdag den 17. marts, ankom først her mandag den 26. dennes. Når den ikke blev opholdt undervejs og afgik nævnte 17. marts med posten, burde den ankomme her den 19. i stedet for den 26. Dette er virkelig for lang henstand, og det er tillige ærgerligt at man kan komme andre steder og finde 22 Politivennen der endnu ikke har nået Frederikssund. Kunne denne mangel afhjælpes, ville det meget glæde Deres.

N. N.

* * *

Svar.

Da det vel kunne tænkes at flere ville sende mig en lignende anke over bladets sene tilsendelse, tror jeg det rigtigst offentligt at erklære at jeg i forsendelsen ikke har videre del, end at jeg hver lørdag formiddag tilstiller postkontoret det antal eksemplarer som derfra er bestilt til udenbys abonnenter. Og da bladet ikke sendes med brevposten, men med ageposten, som så vidt vides afgår dagen i forvejen, må eksemplarerne henligge nogen tid på postkontoret. Hvor længe dette varer eller om der sket noget ophold på mellemstationerne, kan jeg ikke lindlade mig på at besvare.

Udgiveren.

(Politivennen nr. 588. Løverdagen den 7de April 1827, s. 211-212).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar