08 juni 2016

Advarsel til Huuseiere.

Torsdag den 30. april betalte jeg på renovationskontoret for at få udført 2 læs af mit lokums indhold. Da jeg var syg og ikke kunne være til stede da vognene kom, benyttede renovationskarlene sig af denne mangel på opsyn, så at de i stedet for 2 læs kun tog 2 baller fulde. Dagen efter kom en af beboerne til mig og lod mig vide at det var ikke at mærke på lokummet at derfra var sket nogen udførsel. Jeg lod nu gøre undersøgelser, og fandt at manden havde ret. Det samme tilfælde er sket mig for 25 år siden, og jeg lader dette bekendtgøre for at enhver husvært kan tage sig i agt for sådant bedrageri ved at efterse vognene når de kommer og når de er færdige til at køre.

Når enhver hus- og gårdejer vil lade deres renovation bortkøres på lovlig måde, så kan karlen ikke komme til at tage et halvt læs hist, og et halvt læs her, hvorved såvel renovationskontrakten taber, ligesom også de værter der på lovlig måde lader deres lokums indhold udføres. Man håber at den ansvarlige vil sørge for at sådant bedrageri som ovenfor er omtalt, for eftertiden hæmmes.

F. H. Rønne.

(Politivennen nr. 697, Løverdagen den 9de Maj 1829, s. 304-305)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar