15 marts 2015

Opfordring til Hr. Traktør Gottlund.

Søndag aften den 21. juli traf det sig tilfældigt at jeg gik ind til traktør Gottlund, hvor opvartersken også på mit forlangende lovede at bringe mig mad og vin. Efter at have ventet en fjerdedel time og flere gæster imellemtiden havde samlet sig i stuen, kom opvartersken endelig og erklærede ganske højrøstet at jeg ikke kunne få noget af det forlangte. Da denne tjenestepiges grove adfærd mod mig let hos de overværende fremmede der ankom efter mig, let kunne få vakt formodning om at jeg på dette traktørsted på en eller anden måde før havde udvist upassende opførsel, så finder jeg mig beføjet offentligt at bekendtgøre at jeg ikke er mig nogen af mig given årsag til sådan behandling bevidst, hvorfor jeg opfordrer gæstgiveren hr. Gottlund til ligeledes offentlig at kundgøre om hav ved noget fra min side, der på mindste måde kunne drage den beviste medfart efter sig.
Friedrich Peschel
Tømmermester boende på Østerbro.

(Politivennen nr. 482,  [18. juli] 1807, s.7651-7652)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar