14 maj 2015

Bekjendtgørelse.

Uagtet enhver sikkert vil kunne indse at mine embedsforretninger sjældent tillader mig at være i mit hjem, og at jeg er nødt til at dele min tid mellem forskellige forretninger både på politikammeret og uden for samme, så erfarer jeg dog at jeg søges til alle tider på min bopæl, og at denne forlades som oftest med utilfredshed når jeg ikke træffes. Jeg anser det derfor som pligt at gøre alle og enhver opmærksomme på at jeg vanskelig vil kunne træffes i mit hjem, men at adgang til min person vil yderst sjældent mangle når vedkommende henvender sig til politikammeret alle søgnedage fra kl. 9 formiddag og fra kl. 4 til 7 eftermiddag, og politiets hjælp vil i dager politiet vedkommende til samme tider kunne fås der hvis jeg ikke er personligt til stede. I øvrigt bemærkes at politiassistenterne alle age på deres bopæle yder den fornødne hjælp og at de på min bopæl i Nu Adelgade eller Lille Grønnegade nr. 324 vagthavende politibetjente er dagligt at finde på anden sal i baghuset.

Københavns Politikammer den 20 maj 1816.

O. H. Hvidberg.

(Politivennen nr. 21, Løverdagen den 25 maj 1816, s.  325-326)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar