28 januar 2016

Svar fra Kromanden i Hedehusene.

Af en ven i København er jeg blevet underrettet om et i Politivennen nr. 458 indrykket stykke angående mig, og finder det fornødent, ikke for at besvare indsenderen, men for at afvende den skadelige virkning som en bekendtgørelse af den slags hvor ugrundet den end er, kan have på min næringsvej, at bekendtgøre: At siden jeg tiltrådte Hedehuskroen er der ved denne ejendom indsat to pumper som tilstrækkeligt forsyner de rejsende, såvel som mig med det vand vi bruger, og desuden indeholder det omtalte vandsted, ikke som anført 2 til 3 tønder, men 2 til 3 hundrede tønder vand. I øvrigt ville jeg være indsenderen, såvel som enhver der for eftertiden skulle finde sig beføjet til at give mig råd hvor overflødige disse end kunne være, særdeles forbundet når de i stedet for at anmelde dem i et blad, hvor de mere ligner en anke, ville behage at henvende sig til mig selv.

Hedehuskroen den 6. november 1824.
C. Christensen.

(Politivennen nr. 463. Løverdagen den 13de November 1824, s. 9271-9272)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar