09 juli 2016

Hjælp snart!

Hr. Udgiver!

Mandag den 3. maj om formiddagen bestilte jeg på renovationskontoret 3 læs skarn udført fra mit hus i Brogade på Christianshavn. Men endnu i dag, den 12. maj har ingen indfundet sig for at skille os ved vor overflødighed. Mine husbeboere klager over den stank som den samlede mængde forårsager, og truer mig med at ville føre mig den snustobak de nødes til at bruge, til regning. De har vel imidlertid taget til takke med at Knippelsbro er i nærheden og at deres trængsel der kan lindres. Men da det ikke altid er belejligt at gå ud i sådant ærinde, og nogle er af den mening at det lange ophold af den nødvendige udkørsel stammer fra mig som dog er aldeles uskyldig deri, beder jeg hr. udgiver at De vil anmode renovationskontoret at se i nåde til os, og lindre vore kvaler.

(Politivennen nr. 750, Løverdagen den 15de Mai 1830, s. 312-313)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar