02 december 2014

Mere om det skoleholderløse sogn på Falster

P.M.

Udgiveren bedes at indrykke følgende i næste Politiven.

I min artikel i Politivennen nr. 299 er der mod min vilje sket den fejltagelse at det omtalte sogn ikke er nævnt ved navn.

Da man - måske - kunne finde anledning til at tro at jeg med en sådan ubestemmelighed kaster skygge på en hel provins, eller beskylde mig for at være bange for ved bevislige tings bekendtgørelse at være utidig, så anser jeg det for min pligt at nævne, at sognets navn er Eskilstrup, samt at det hører under Vesterborg Gods.

Thorkildstrup på Falster d. 19. januar 1804.

N. F. S. Grundtvig.

(Politivennen. Hefte 24, Nr. 301, 28. januar 1804, s. 4781-4782)

Redacteurens Anmærkning

Artiklen er en korrektion af Politivennen, Nr. 299, 14. januar 1804, s. 4753-4755.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar